Followers

Topik yang agak berat.

Unknown | 02:26 | 0Comments |
Views
topik yang agak berat jugak bagi aku, aku rase berat sebab bukan smua orang suka baca pasal benda yang heavy ni.  aku just nak bagi opinion aku pasal satu statement yang someone yang nama nya dirahsia kan cakap.

situasi: (dalam kereta lalu depan sekolah menengah. time budak-budak balik sekolah)

"Eh, eh, tengok tu budak2 merempit.  Perempuan pun ade.  Mak bapak diyorang ni tak patut betul lah. bagi budak-budak bawak motor. Pemalas betul nak hantar. kalau anak aku, aku tak sanggup bagi anak aku bawak motor."

statment tu sikit-sikut buat aku terasa.  bukan ape, aku tak tahu lah kan just dia sorang anak orang kaya beranggpan macam tu or semua anak orang kaya macam tu.  aku totally tak setuju statement dy.  Aku pernah jugak bawak motor pergi sekolah.  Tapi tu bukan bermaksud parents aku pemalas.  Or, aku ni minah rempit.  Aku rase tak salah sikit pun perempuan bawak motor. kau datang dari zaman batu ke?


by the way, aku seronok sbb ada kelebihan boleh bawak motor dan kereta sdangkan awak tu tak tahu pun cara bawak motor.  about yang dia ckp dia tak sanggup bagi anak dia bwk motor tu, takut ape? takut excident? takut mati? ajal maut ditentukan tuhan la awak.. orang yang tengah rilex kat rumah pun boleh meninggal.. so, bukak sikit minda tu, kalau dah ajal, kat mana-mana kita, still jugak kita akan pergi. jangan letak kan dalam kepala tu, orang bawak motor, mati excident. Paham?

www.tips-fb.com

0 00 org doakan tyra sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers