Followers

Kisah seorang puteri

Unknown | 12:48 | 1Comments |
Views

tersebut lah kisah pada zaman dahulu, dalam sebuah negara pemerintahan raja besar , raja besar memerintahkan seluruh rakyatnya mengikuti satu persidangan diantara negara pemerintahannya dengan negara lain. dalam satu hari , 10 persidangan diadakan serentak . 

setiap persidangan dihadiri oleh 30 orang rakyat berlainan negara . kebetulan , dalam sidang tiga,  puteri esmee dari negara pemeritahan raja besar telah diletakkan bersama Wala iaitu bekas penduduk di negara pemerintahan raja besar . wala mewakili negara yang lain . puteri Esmee tidak menyukai Wala kerana wala seorang yang sombong bagi puteri Esmee. 

persidangan terus berlalu . perbincangan topic yang hangat diteruskan . perlbagai hujah ditambah untuk memastikan negara masing-masing menang . Puteri Esmee secara tidak langsung telah terjatuh hati kepada Wala dengan ketangkasannya menangkis soalan , dan memberikan hujah yang bernas . Puteri Esmee secara diam-diam menaruh hari kepada Wala sedangkan puteri sudah bertunang dengan Putera Ancho . 

Dalam persidangan itu juga , Wala dan Puteri Esmee menjadi lebih rapat . beberapa minit sebelum persidangan dibicarakan , wala secara spontan merapatkan mukanya ke telinga puteri lalu berbisik "puteri kelihatan sangat jelita ketika puteri senyum"  lalu mencium pipi puteri Esmee . 

bagai dipanah petir , puteri Esmee terpaku lalu terdiam. ketika persidangan dijalankan , ternyata puteri kalah kerana terpaku ketika memberikan hujah . Sehari selepas persidangan , puteri menitahkan Wala dibawa kepadanya. setelah disiasat , rupa-rupanya wala sudah mempunyai isteri.

puteri mengamuk lalu membunuh diri . 
Putera Ancho terkejut lalu membunuh diri.
Raja besar terkejut besar dengan kematian anak serta bakal menantunya lalu membunuh diri..

tyralee pun dah tak ada idea nak reka ape , lalu membunuh diri... x.x

haha . cerita atas ni aku reka aje.. :D
www.tips-fb.com

1 00 org doakan tyra sihat:

Miszyuyu said... [Reply love]

hai sy dtg dr contest .. jom join! http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers