Followers

Sebenarnya saya bukan ex tunang dia

Unknown | 12:47 | 2Comments |
Views

Cerpen lah sangat

Penatnya perjalanan dari Segamat ke Melaka. aku dengan empat lagi kawan aku singgah makan kat satu kedai makan masakan melayu. Masuk-masuk kedai makan semua pekerja kat situ muka terkejut. Eh, ktorang pakai pelik sangat ke harini? nak ckp dah tutup, elok je pakcik tu ajak pelawa masuk tadi. 

Then ktorang duduk sambil tunggu nak order. time tu aku rasa tak selesa betul . kdai da la lengang. sebab hampir-hampir nak tutup kedai. sambil-sambil tu, aku jenguk lah lauk pauk kat tray tu. then orang kedai tu pandang-pandang. ish,  mesti dia ingat aku nak panggil order . 

Aku pun bangun nak pegi mintak nasik. time nak pegi amik nasi, disapa seorang kakak. "Aah.. sama la.. sebijik.." persoalannya apekah yang sebijik? sebijik buahkah?
Kawasan ambik nasi menjadi gamat, aku disapa semua pekerja restoran. tetiba entah dari mana keluar seorang lelaki agak bergaya, berkemeja biru menyapa. "muka awak sebiji ex tunang saya" aku dengan terkejut cuba senduk lauk kepinggan, lauk yg tak pernah2 aku makan, aku ambil . 


pekerja silih berganti bertanyakan soalan. aku cuba menjawab dengan ramah.  Aku cari lelaki berkemeja berkaca mata itu, tapi dia dah kedalam semula. pkerja bertanya samada nama aku syikin ke. Aku cakap bukan . kakak tu ckp, adik akak baru putus tunang. muka awk sebiji muka tunang dia. akak tu pun menambah, 'pelanduk dua serupa agaknya"

Aku pun dengan semangat ingin tahu, trus tanya samada ade gambar ex tunang dia tu tak. Nak tengok gak pelanduk dua serupa. akak tu pn pnggil semua lelaki berkemeja biru tersebut. keluar2 dia cakap 'muka awk mmg sebiji dia . aku tnya pasal gambar. dia ckp dia dah deleted semua .


aku faham la. mybe dia baru ptus tunang so xnak la ade gbr ex dia tu. sepanjang makan, tak selesa gila. rasa macam semorang tgh pandang aku. terutamanya si 'tunang'. time terpandang, aku senyum jelah . takkan nak marah pulak. kebanyakan aku pandang pinggan jela bersama nasi yang hidup segan mati tak mahu tu.

time aku gerak nak cuci tangan, lelaki berkemeja biru dtg menghampiri. sambil menghulurkan nota.
aku terkejut, smbil dia berkata ' tu nama dia.. awk check sndiri kat fb dia..' riaksinya agak serius. aku terkejut tapi sambut notanya. aku tak terus buka.. aku selitkan dia dalam bag. sambil mata mencari kelibat lelaki itu. tapi ternyata dia pergi..

terngiang2 satu ayat 'muka awak macam muka ex tunang saya.. terkejut saya awk masuk tadi' yg pasti sorang daripada 7 orang pelanduk dua serupa aku dah dapat dikesan disekitar melaka. mesti mlm tu aku jadi issue kat rumah dorang kn.. kah3.. kbai..

Cerpen hasil nurkilan Tyra Lee (woi ni kisah benar woii)
www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

Hana said... [Reply love]

lemah semangat rasa.. hehe

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
atiqa aris said... [Reply love]

pelanduk dua serupa la tu kot. sebab dlm dunia ni memang ade 7 orang yg serupa ngn kita pon. :)

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers