Followers

Trip to Cambodia (Part 1)

Unknown | 05:24 | 3Comments |
Views
Hello,
We have arrived home safely. Thank you very much for your prayers. It is good to be home, but soooo hard to be gone from Phnom Penh. We had a great, productive and powerful trip. 

ops... tukar bahasa..

okay, ktorang sebenarnya ada Misi Kemanusiaan ke Kemboja macam entry aku yang lepas2.. Misi kitorang ni selama 4 hari 3 malam . seramai 21 students, 3 orang lecturer. bagi aku la kan, best gila trip ni.. rugi lah siapa yang berkira duit untuk misi ni. part one cerita ni macam bosan sikit, kalau korang nak enjoy, terus baca kat part 2 okay! 



Aku bertolak ke segamat dari kuantan ptg raya pertama sebab malam tu pukul 11.30 bas uitm nak bertolak ke KLIA . nasib lah ada kakak kesayangan dengan mummy hantarkan. yang klaka nya, sampai sana dalam pkul 8 kalau tak salah aku then cari kedai makan tak ada, aku pun tapaukan MCD, makan kat rumah sewa aku :D

memula aku bawak bag bawah ni.. pastu aku call alip, dia ckp dia bawak bag pack. kawan2 pun bawak bag pack. aku tgk insta ell pun bawak bag pack. aku pun tukar bag pack.



malam tu, kitorang angkat barang-barang yang super duper banyak, berat..



susun semua, sumbat dalam bas. kesian bas bawak barang berat2.. haha
kiri kanan bas, full..


Aku pun tak sure, pukul berapa kitorang sampai KLIA, tapi sempat tidur la.. ada je yang tidur, tapi aku dengan kawan-kawan tak tidur pun, kitorang jalan-jalan kat airport, borak-borak, pastu breakfast kat mcd. aku sebenarnya tak suka sangat mcmuffin tp macam sedap pulak mcmuffin pagi tu.haha

yang atas ni gambar baru sampai KLIA. masing-masing sibuk punggah barang keluar dari bas. 
yang atas ni pulak, kitorang sampai-sampai sana terus cari tempat parking troli. kitorang berkumpul kat depan KFC so senang nak jumpa masing-masing. yelah , ada separuh lagi datang sendiri ke KLIA bukan dengan bas uitm.
Priss dengan Sal tidur, time ni aku dengan kawan-kawan lepak kat mesin urut. tah la dorang, saja je nak mengurut2 pulak. aku just lepak je, tak urut pun.
kat bawah ni pulak gambar tag yang kitorang tampal kat setiap kotak, in case apa2 kan.. tapi Alhamdulillah selamat semua..
lama jugak ambil masa untuk check in. yelah, barang banyak, orang pun ramai. tak senang duduk masing-masing. bergambar tayah cakap la.. belum sampai Phnom penh pun dah penuh memory. haha
Aku pun sama naik je. mana boleh lepaskan peluang yedak. haha
Dari KLIA to Phnom Penh ambil masa dalam 1jam 15 minit je. nak feeling-feeling obersi pun tak feeling sangat la.. haha
Photo: Off :)
Sampai aje sana, ada orang sambut dengan truck, van, ada yang naik tuktuk..
yang belah kanan tu, nama dia tuktuk ataupun remuk. tapi kitorang panggil tuktuk je. ejaan dia aku tak sure cemane tapi tu yang aku dengar la.. haha

sampai sana ada masalah dengan toilet. kat sana tak pakai paip. just tissue. kalau korang nak pergi, aku nasihatkan bawak wet tissue or air. haha. aku memang dah spare wet tissue so takde masalah la. just terjumpa makcik2 yang berulang amik air dari sinki masuk botol je. 

oh, kat sana.. aku duduk Asia Hotel. hotel dia superb la. aku punya expectation takde lah tinggi sebab last meeting tu, ada penceramah tu cakap hotel kat sana pun tak macam hotel, air paip pun guna air sungai mekong, kaler merah lah, ape lah.. tapi hotel aku ni nice lah..


Ada satu cerita kelakar time kat bilik ni. aku satu bilik dengan ieka dengan mira rashid. kitorang punya aircond tak function. then ieka ajak aku teman dia turun bawah sebab nak buat aduan lah. 

kitorang pun rest sebelum tunggu waktu makan. duduk la dalam panas tu. ieka complaint la, bilik orang lain sejuk je bilik kitorang tak rasa aircond. aircondnya pulak camni..

tengok suis dah on. tapi tak function jugak.. pastu ada sorang ketuk pintu bilik. dalam hati aku, yes... dah datang nak betulkan aircond.. bila aku bukak, orang hotel tu hantarkan remote control. pastu blah. aku baru nak tanya.. tapi aku rasa dia tak faham kot ape ktorang nak sebab tu kasi remote control untuk tv.. hahaha.


to be continue......
next part, pasal keadaan kat sana.
www.tips-fb.com

3 00 org doakan tyra sihat:

Maru Maru :3 said... [Reply love]

best gile! :D Jeles woooo ><

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@Maru Maru :3 next year nak pergi lagi.. jom la join.. :D

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

arghh... apsal x ajak... best gile...

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers