Followers

Trip to Cambodia (Part 3)

Unknown | 21:01 | 2Comments |
Views
Pagi-pagi tu, kitorang breakfast kat hotel, makanan breakfast standard hotel tapi takde cereal. aku cari jugak cereal tapi takde. tapi dia ada roti perancis. sos dia best. pedas. baru rasa melayu sikit. tu pun aku tahu after aizad suggestkan. 

Pagi tu, kitorang pakai baju Misi Kemanusiaan yang warna turquoise. Actually aku yang suggestkan warna tu. sebab aku punya jacket varsity nampak nice dengan color tu. 
okay, gambar kabur sikit, tapi camni lah keadaan dalam bas, dengan warna baju pun dah seakan-akan warna bas. haha

kitorang jalan2 sampai lah kat batu 8. nama tempat tu sebab nak tengok masjid. and persatuaan kemboja tu.
Sampai2 aje kat sana, ktorang disambut oleh sekumpulan budak-budak. ada yang berbogel, ada yang tak terurus. masing-masing cuba nak dapatkan something dari kami. tapi Madam dah pesan, kalau nak kasi hati-hati sebab kalau kita dah kasi kat sorang, dia panggil pulak gang dia. dari dalam rumah pun sanggup keluar. habis lah korang.. sampai jadi macam ni..


Kesian jugak aku tengok, nak kasi kang kesian kat aku pulak. haha
Ni masjidnya.. cantik ooo..
yang kiri sekali tu bukan geng ktorang. dia masyarakat setempat. 
Persatuan Kebajikan dan pembangunan masyarakat kemboja.
aku tak masuk dalam pun . tapi yang lain masuk. katanya dia jual telekung, baju kurung, telekung dalam 10 dollar.

Gambar dari ell
Time ni ada ayah madam shahniza. sporting gila dia. tolong ambil gambar. 
Budak-budak kat sini macam dah diajar, bila ada pelawat, diorang datang kat kitorang. macam berharap kitorang bawak something untuk diorang. ada tu saja follow kita pergi mana-mana.
Ni kat kawasan luar masjid. area tepi-tepi tu. Aku memang suka tidur time ambil gambar. sebab tu tak boleh jadi model. mata kecik sangat. photographer aku si Alip otomen pun complaint. haha

ni keadaan masjid dari luar.. pergh, cantik kan.. besar plak tu.
 Baju ktorang. actually dapat sponsor baju ni. thanks abg ewan.
kat bawah ni ada lah sikit-sikit foto untuk kenangan. haha
 Gambar dari seberang jalan with Faralina.
kalau korang tengok gambar atas ni, perempuan tu drive kan.. kat sana pemandu belah kiri taw.
 Aizad and khairul. nak lintas jalan, sila buat tak tahu kalau ada hon. sebab bukan hon korang pun, diorang sambil jalan pun hon. haha
Shahrul and Priss. Time ni kitoran pergi beli air mineral. pastu aku jumpa dia jual minyak petrol dalam botol . betul2 tepi jalan. just guna botol 100plus camtu dia letak minyak byk-byk. kalau tak salah kat malaysia, kalau nak beli minyak dalam botol pun dia tak kasi. berani mati kat sini.. :D


to be continue...
next part, pasal misi kemanusiaan & qurban kat kampung pertama.. sedih oo.. :(

www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

Unknown said... [Reply love]

pengalaman mahal ni

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Ain said... [Reply love]

Wow ...bestnya .nk join? huhu ...

saya mencari sponsor utk GA saya. berminat? boleh komen di entry ni or pm saya. TQ :)
contest-sanasini.blogspot.in/2013/10/mencari-sponser-bakal-giveaway-pilih.html

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers