Followers

10 tips pikat awek..

Unknown | 10:48 | 2Comments |
Views
haha... hari tu ade buat tips nak pikat lelaki kan.  kali ni dapat request dari yul ngan hisyamuddin utk tips pikat pmpuan plak..

pertama
dekati orang yang diminati sebagai kawan.  first, korang cam biasa la kan.  jumpe, mintak la no fon dulu. chat kat fb ke, kat shoutmix ke.. buat kawan.. kenal awek tu dulu. mane lah tahu dah ade bf ke ape ke kan.. tp ingat, kalau borak2 pun as a friend je ok .. jgn lebih2 .. jangan luahkan perasaan ataupun paksa dia. takut2 dia rasa rimas and terus tak layan korang plak.

kedua
senyum.  Senyum maksudnya senyum lah.. hehe.. alah.. pompuan ni hati lembut.. (ikut pumpuan standard) hehe. kalau aku lah, aku lagi prefer lelaki tak hensem tapi murah dgn senyuman daripada lelaki hensem kedekut nak senyum.  Paham dak ape yang aku nak sampaikan ni.. kirenye, tak kisah la korang kurang rupe ke, ape ke, tapi bile korang senyum.. semua nampak yang korang ni seorang yang positif.. tapi, pastikan gigi tu tak berkarat lah. ye dak? haha

ketiga
bau badan.  ya Allah.. yang ni penting oo... tak kan muka dah hensem tapi tibe2 badan berbau kot.  tak macho la der..  rexona murah je kot.. sebelum nak ushar tu, test dulu bau badan, bau mulut, bau ketiak.. and ape2 lagi yang boleh buat awek tu fikir 2,3x untuk terima korang. klu dah okay, kire lulus ujian 1 lah.. 

keempat
buatkan si dia selesa dengan korg. ni penting jgklah. ok,  lepas kenal dy, korang mesti dah boleh agak, dia macam mana, ape yang dia suka, ape yang tak suka. korang cari keserasian antara korg.  kalau contoh cam aku, aku selesa dengan orang yang peramah dengan klaka.  peramah tu korang tahu kan maksud dia. bukan banyak cakap ye.. tapi peramah. tak kisah lah korang gunakan aku-engkau ke, ape ke, yang penting.. perhubungan korang tak nampak kekok.

kelima
tonjolkan sikap baik dan penyayang anda.  Haha. klaka kan.. tapi dah memang pompuan ni suka orang baik dengan  penyayang.. tp awas ye kawan2. jangan berlakon sangat. sampai katak dalam hujan pn, sanggup pegi selamatkan, takot demam... haha..terlebih penyayang tu..kalau korang ade kelebihan, time ni la nak tonjolkan.  contohnye, pandai masak, korang ni berbudi bahasa, hormat orang tua, boleh jadi pendengar yang baik, seorang yang pembersih dan cam2 lagi lah.. comfirm hati pompuan tertarik...

keenam
bantu dan tolong si dia apabila di timba musibah atau masalah.  kalau korang berjaya buat ni, kira ada markah bonus lah utk korg.  biase aku tgk drama kat tv, asal awek kene tlg dengan hero je, mesti couple punye lah. haa.. kire terpengaruh dengan media massa lah ni kan. hehe.. skurang2 nye, awek tu mesti rasa terhutang budi dengan korang. so, ade change la korang nak dekati dia lagi dekat.  tapi, korang ingat ni.. betul2 ni.. kalau nak tolong, tolong seikhlas hati. jangan buat2 ataupun bangkit.  pompuan ni special skit. dia boleh detect yang mana real dengan yg tak real.  tapi percaya la ckp aku, kalau korang ikhlas, gerenti hati pompuan tu tersentuh punye..

ketujuh
kenalkan si dia dengan rakan2.  bila korang dah serasi, dah dapat mesra2 dengan dia, korang ajak lah dia lepak2 dengan member2 kamcing korang.  sekurang2nya dia rasa dihargai bila korang siap nak kenalkan dia dengan member kamcing korang lg.  time ni korang pun bleh uji reaksi dia.  time korang nak kenalkan dia dengan kawan2 korang 2, try la kononnye cakap yang dia tu girlfriend korang.  kalau dia macam malu2 tapi mahu tu, korang ade change la.. klu dy cam pandang muke bengkek je tu, korang bleh cover2 cakap dah biasa gurau camtu dengan member kamcing.. suh dia jangan ambik hati..hehe.. pandai tak? pandai tak?

kelapan
buat kejutan.  korang try cari tahu, ble birthday dia.. tarikh2 bermakna dia.. tarikh kucing dia bersalin ke.. ape ke.. cam aku, lagi 2 hari lg, 6/8/ birthday aku (cewah... ngade pulak.. hehe) aku suke surprise.. :D alhamdulillah.. bf aku pun pandai nak surprise kan aku.. korang try la .. bagi dy kad ke, tetiba bawak dia pegi thailand then jpe tok kadi ke.. eh2.. silap2.. tu dah lebih.. hehe.. pandai2 korang lah ye.. jangan sampai mati plk anak orang tu sudah le.. 

kesembilan
concern.. concern maksudnya ambil berat, ambil tahu and yang sama waktu dengan nya.. kalau dia ngadu rasa nak demam, korang pegi lah hantar ubat ke, nasihat2 dia. tunjuk sikit yang korang ni risau kan kesihatan dy.  kalau dy jenis brutal, kte guna cara brutal.  pandai2 lah korang. kan dah kenal. hehe.  kalau nak nampak dramatis skit, dy ngadu je sakit lutut, korang bawak dy pergi kat tanah perkuburan islam.. sambil tu cakap kat dia.. " dari situ kita dtg... dari situ kita kembali..................  hha.. jangan buat pasai wey.. hehe

kesepuluh..
jaga penampilan. aku pun tak tahu apsal tak ikut turutan. tapi tak pe lah.  penampilan ni bergantung pada tempat and awek tu lah. kalau korang nak pikat doktor. takkan nak pakai sua koyak2 kut bai.. pling kurang pun slack.. kalau nak ngorat pekerja pasaraya.. tak perlu kut nak pakai coat segala bagai..  ikut kesesuaian.. 
tapi, aku percaye.. semua bijak2.. xde masalah ah kan... :D

lagi nak tips ape.. cakap kat aku.. aku try2 bagi.. tapi.. cam biase lah.. aku merepek sikit. clumsy! clumsy!
www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

YUL said... [Reply love]

wahahaha, terima kasih for the tips, hampir semua tips yang tyra bg tu yul guna pakai, boleh jd doktor cinta nie, hekhek :P

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

hahaha.. doktor cinta? mcm best je bunyi dy...

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers