Followers

Bahasa Inggeris peringkat degree

Unknown | 09:43 | 2Comments |
Views
Okay, harini punya topik . bahasa inggeris peringkat degree  

Bukan aku nak cerita pasal subject aku blaja ke ape. Just cerita yang aku nak share pasal english.  Aku mengaku, aku tak fluent sangat pun english. biasa2 je. kalau orang tanya, boleh jawab. present pun xde la sampai langsung tak boleh. 

Tapi aku ada masalah bahagian pronunciation (sebutan) . aku agak pelat dalam certain words.  

Haritu dalam kelas, lecturer tengah briefing pasal assignment semua tu. kitorang nanti kena cari company yang buat product dengan service . aku pun angkat tangan sebab nak tanya samada nak sekali kan or separate them . 

Maksud aku company yang kite nak cari tu bisnes yang combine kan product and service sekali cam KFC/Mcd dimana mereka telah menggunakan product and service dalam bisness dyorang tak pun company yang just jual product/services je. (info je. tayah paham. tak penting dalam cerita aku ni) haha

pastu lecturer tu cakap "separate"

dia saja cakap lambat2 and tenung aku . haha . tebal jugak muka . aku pun ulang balik ape dia cakap dengan muka sengeh2 . cover malu la konon . yelah . aku sebut salah . huruf 'e' sepatut e utk epal, aku pergi sebut 'e' untuk emak. haha

malu jugak la asyik kena tegur. tapi that was fun. :D aku tak malu nak tanya sesuatu perkara. nak2 pasal ilmu. thanks pada kawan2 yang support aku. Nasihat aku, sementara masih muda, belajarlah... nanti dah tua lagi malu.. penting sangat taw. 
now on pun Alhamdulillah... Aku bersyukur..

www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

aswadz said... [Reply love]

ok la tuh. selalu praktis, lama2 fluent la.

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@aswadz practice dengan lagu mat saleh . karok kuat2 . haha

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers