Followers

keras hari .

Unknown | 08:47 | 0Comments |
Views
KERAS HARI = HARD DAY .... IN MY LIFE .

satu dua hari lepas , aku rasa hari paling azab aku kat sini . why? sebab aku nak buat keputusan sama ada nak stay rumah tmn pelangi or tmn bunga raya . aku dilema . aku text senior kat rmh tmn bunga raya , aku cakap aku tak jadi pindah . then dia marah .

aku text daya . daya cakap , member dyorang yang dah bayar deposit rumah tu nak katil dia . and aku sangat2 serba salah sebab aku asalnya tumpang . tak kan bila aku nak stay , aku nak ambil hak dia. katil dia , bilik dia . kat sana just ada dua bilik . 1 bilik 2 orang . kalau termasuk aku dalam rumah tu 5 orang . aku rasa macam kacau dyorang je . memang la dyorang cakap dyorang ok . tak kisah . tapi sampai bila tak kisah tu . one day bila tengok rumah jadi sempit , barang orang lain semak dalam bilik kita . ada lah jugak terkesan .

semalam , aku dah confirm nak pindah taman bunga raya . Aku resah . sumpah aku rasa tak sedap hati . semua macam tak kena . then petang tu , tiba-tiba pakcik rumah sewa tu datang , cakap ada budak baru nak masuk . then dia tanya aku sama ada nak duduk bunga raya or taman pelangi . aku fikir2 lagi . bila aku terfikir2 pasal kene marah . aku tak jadi pergi taman bunga raya . aku stay kat taman pelangi dengan alasan , pakcik tu nak masukkan katil .

maghrib tu , kakak kawan serumah kakak senior tu datang rumah . kiranya bakal housemate aku lah . then bincang2 sekali dengan pakcik rumah sewa tu . sebab tetiba budak baru nak masuk tak jadi . dia dah ambil rumah sewa lain . argghhh.... masing2 menggunakan perkataan "takpe.." "tak kisah" then masing2 suruh aku fikir . aku pilih sendiri . aku tak tahu nak pilih ape . semua muka hadap aku . semua cakap tak kisah aku nak pilih mana . tapi riaksi muka nak aku duk ngan dorg .


Dilemma........


And akhirnya aku pilih taman bunga raya . Aku tak tahu samada aku buat keputusan ni betul or tak . tapi aku sedih sangat . sakit gila dada . malam tu , ma call tanya pasal rumah sewa . sebab malam sebelum tu aku dah seharian tak tido sebab fikir pasal rumah sewa . aku pun ape lagi... menangis sampai tersedu-sedu . buat malu je nangis depan daya . lama kut tak nangis sampai tersedu2 . gembira pulak rasanya . *tetiba*

em , malam tu . pakcik dan isteri dia dengan baik hati nak tolong hantarkan barang2 kat rumah sewa . malam tu pakcik belanja nasi goreng kampung . and aku belanja dyorang voucher percutian ke Gambang waterpark seramai nam orang . alang-alang . voucher last . aku bagi jelah . walaupun aku tahu gambang dan johor jauh . -,- stupidnya aku . dah la bukan musim cuti sekolah .

em , malam aku pindah . nothing happen . rumah besar . ada bilik sendiri , katil double decker . meja , washing machine , tv , peti ais . kira cam lengkap lah . kat tmn pelangi lengkap jugak . except bilik utk aku . em , semorang baik . cantik . hehehe . alim2 sikit . tapi aku suka . tapi 1 masalah . aku punya almari kain tu , hilang satu tiang . then macam orang cacat . tiap kali aku tengok almari senget aku tu , aku pesan pada diri aku . macam tu lah manusia kalau tak sembahyang.. mesti senget . sembahyang itu tiang agama .

hari ni , first class kat uitm ni . kls aku pukul doblas . tapi aku dah janji nak pergi awal degan kawan sebab nak jumpa KP . alih2 , aku pergi snooze kan dia . terlambat bangun . then tertinggal bas . aku tunggu bas dari pukul 9 lebih... pukul doblas something pun still tak sampai bas . aku sumpah sedih . duduk kat bustop macam orang bodoh . selama 3 jam . konon kawan aku nak pergi

kelas nak tumpangkan . tiba-tiba dia tak lalu depan rumah aku tu . dia lalu jalan lain . and aku sedih sangat . at last.. ada sebuah bas tambang lalu , dia tulis MUAR . aku tahan . aku tak pernah tahu muar tu kemana . lalu tak depan uitm . then aku tanya driver tu . pakcik tu cakap , dia lalu je . tak masuk pun pintu gerbang uitm . kalau nak dikira , dari tempat bas lalu dengan tempat pintu gerbang uitm , ade dekat 1km . tapi sebab aku dah lambat nak kelas . aku iya kan aje . yang penting sampai uitm .

sampai depan uitm , alih2 pakcik bas tu masuk ke uitm . means aku tak payah jalan 1km utk ke gerbang uitm tu . and aku kena bayar rm2 je . Aku punya lah bersyukur . semoga Allah murahkan rezeki pakcik . panjangkan umurnya ... amin..

sampai2 uitm , aku sesat tak tahu jalan . kawan2 semua dah masuk dewan . boleh bayang tak betapa sedihnya aku , aku keluar rumah dari pukul 9 untuk ke uitm . alih2 aku yang paling lambat sampai ke uitm . padahal kelas start pukul 12 . Aku down sangat . aku rasa tension . ptg tu aku lepak dgn bdak kls. erin, syida, dgn nadia..

ok lah... happy kejap . balik ptg tadi , saffar tlg hntar bf si nadia..


Alhamdulillah.......................... semoga Allah panjangkan umur mereka yang tolong aku... murahkan rezeki mereka.. permudakan perjalanan hidup mereka..
www.tips-fb.com

0 00 org doakan tyra sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers