Followers

Kakak. Apa pandangan korang?

tyra lee | 19:57 | 10Comments |
Views
Dulu...

Aku benci gila orang panggil aku kakak . 

Dulu..

Aku mesti tarik muka masam kalau ada orang lagi besar, lagi tua dari aku panggil aku kakak . rasa macam nak tumbuk aja muka dia . yang lagi bengkek kalau ada yang senior kat sekolah aku panggil aku kak. 
Tahu kenapa? sebab aku anak last . mana ada orang panggil aku kakak . sepupu-sepupu yang kecik pun panggil nama je . I'm okay with that . Bila orang panggil aku kakak, aku rasa macam diorang anggap aku tua dari dia . aku pun mula la down. depressed. tengok cermin . aku ni nampak tua sangat ke .

Kalau kat kedai pun sama . aku tak suka orang panggil aku kakak , and kakak aku tak suka orang panggil dia makcik wlaupun dia dah anak 3 time tu . 
Sampai lah suatu hari . Tiba-tiba aku jadi syok pulak orang panggil kakak . aku rasa comel . serius tak tipu . kalau budak-budak datang kat kedai , "kak, nak tu.. kak, nak ni.." aku rasa seronok . kalau makcik makcik datang cakap "kak, tolong isi ni.... potpet potpet" Aku suka . 

Bila aku fikir-fikir , tak ada salah pun kalau orang besar panggil kita kak . even dia sama umur ke, tua setahun dua dari kita . aku anggap "kak" itu satu penghormatan . better panggil kak dari panggil mangkuk kan ? which one u prefer?

Kak, tolong bungkus milo ais satu , teh ais dua ok . 

Mangkuk, tolong bungkus milo ais satu, teh ais dua ok. 

tengok kat atas ni . walaupun struktur sama, yang membezakan perkataan kak dan mangkuk . ayat tu secara automatic jadi positif ngan negatif . (cewah . ala-ala cikgu pulak... hehehe)

aku dah ubah pemikiran aku , ada tak orang yang macam aku?
ubah la sekarang :D
sebab...
ANDA MAMPU MENGUBAHNYA..HEHEHE

owh lupe , pendapat korang pulak macamane?
www.tips-fb.com

10 00 org doakan tyra sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers