Followers

Rabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu 'anni.

Unknown | 18:47 | 0Comments |
Views



kita selalu baca dalam solat . 
tapi, tahu ke maksudnya?
indah solat kita kalau kita boleh baca 
dan faham maksudnya .

Rabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu 'anni. 
Meaning : 
'O Lord, Forgive me, Bless me, Rectify me, Raise my status, Give me my Sustenance, Guide me, Strengthen me and Pardon me'. 

(robbirfirli) : [wahai tuhan ku ampunilah aku] 
(warhamni) : [kasihanilah aku juga rahmati aku] 
(wajburni) : [tampungkan kekurangan ku] 
(warfani) : [angkatkan darjat ku] 
(warzuqni) : [berikan lah ku rezeki] 
(wahdini) : [berikan pertunjuk pada ku] 
(waafini) : [berilah ku kesihatan] 
(wafuani) : [maaf kan ku] 
Tyra Lee (Author)
About Guest Author:
Assalamualaikum. I'm the only author for this blog. Cik adik, cik kakak, cik abang tak kan baca je . apa pendapat korang plak? comment la sikit. Dont worry, aku open minded :D.
www.tips-fb.com

0 00 org doakan tyra sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers