Followers

saya dapat hadiah dari ma..!!!

Unknown | 08:08 | 2Comments |
Views
tiba2 aku teringat kenangan dulu..


suatu hari.. ma call aku..

ma: adik... bile adik balik?

aku: erm.. tak tahu lah ma.. minggu ni adik ade ****( dirahsiakan -.- ) hehehe..

ma: ma ade surprise..!

aku: ha? surprise ape ma.. bgtw la... bgtaw la..

ma: eh, mane boleh.. kalau bagitahu, x surprise lah.. daddy tak kasi bagitahu..hadiah besar punye.. nak tahu balik lah dulu.. hehehe

aku: ala... yela.. minggu depan adik balik.. :)

..............
...............

dengan perasaan tak puas hati, aku call angah..

tenet..tenet..

angah: ha..hello...

aku: angah, ma cakap ade surprise.. besar punye.. ape?

angah: hehehe.. tengok sendiri la... 

aku: ala.. tak sabo dah ni..

angah: ma beli.. warna merah...~

aku: warna merah? moto ke? scooter ek.. (perasan..tak malu..)

angah: entah.. tunggu je lah.. k la... angah busy ni.. 

aku: ok.. tata... syg angah.. (tak malu lg..)

............................

minggu yang aku tunggu2 pun sampai.. aku balik2, aku terus tanye ma pasal hadiah aku 2.. tetiba ma cakap, hadiah aku ade kat rumah satu lagi.. aku pun sabar lg.. sabar sampai malam.. barulah balik ke rumah satu lagi.. sampai2.. aku cam tercari-cari jugak lah motor scooter 2 kan.. tapi sayang.. tak ade.. punye lah hampa rase.. 

aku: ma.. mane scooter adik?

ma: eh, sape ckp nk bg kat awk scooter? banyak cantik...

aku: alaaa... adik kn suke scooter.. np tak beli scooter? dah mane hadiah adik?

ma: cube pi tengok kt rumah sebelah.. xmuat nak parking..


merah muka aku dengar ma cakap tak muat nak parking.. aku pun p la kt sebelah rumah.. biase la rumah teres..lgpun sbelah rumah aku xde orang duduk..tetibe akku nampak ade sbuah KERETA warna merah elok je duk parking kat rumah tu.. aku pun berlari masuk rumah..

aku: ma! ma! tu kreta adik ke?

ma: krete awk la 2.. kreta sape lg.. 

aku: yeay.. yeay... dapat kereta... ! sayang ma! sayang daddy!

aku ape lg, cuba lah bawak kereta CHARADE aku 2.. walaupun xlah kereta baru.. tp ade kereta.. korang ade? hahaha.. aku suka kereta 2.. sebab luas tak sempit. lagi, sebab time aku nak drive, aku tak payah lapik punggung gune bantal..(shyyy!! malu kot..hhahaa) 

ni kreta charade kalau korang tak pernah tahu lah ni kereta ape.. hehe



charade

www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

rozeeta rashid said... [Reply love]

wahh untung lah dapat kereta. bukan kereta baru pun, janji ada kereta ye dak. hehe.

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

tu pun dah bersyukur dah yunk.. :D

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers