Followers

Kisah Berus Jamban dah Tyra

Unknown | 11:36 | 4Comments |
Views
Tajuk harini agak busuk sikit , tapi memang aku janji... cerita ni tak busuk punya . takde cerita pasal benda-benda seketul dua tu . hari ni cerita pasal berus jamban dan aku je . Sapa kat sini tak kenal berus jamban angkat tangan . Yelah . Jamban tu maybe kasar sikit . Kalau bahasa mulia dia, "tandas" . bak kata lecturer aku , "May I go to toilet" sama maksud dengan "boleh saya pegi jamban" . 

So lepas ni kalau korang nak pergi toilet, tak payah cakap . terus keluar je . Tapi kalau korang baik hati, korang cakap "ladies" kalau korang perempuan. cakap "gent" kalau lelaki pulak. kalau korang pondan , aku rasa better kau keluar je.. kang tak pasal2 kena belasah dengan lecturer korang pulak .

sekarang aku macam sedar2 sikit yang aku dah nak masuk perenggan ketiga . tapi cerita pasal berus jamban kesayangan aku belum start lagi . so aku start dengan letak gambar yang aku lukis . korang jangan gelak . kang aku merajok tak lukis dah . first time lukis and publish ni. haha 


   

Aku dari kecik lagi suka garuk2 badan guna berus jamban . Berus jamban yang baru la. korang jangan fikir berus jamban kat dalam toilet tu.. kalau yang tu, aku pandang time nak berak pun tak berselera nak berak .haha . daddy la ajar aku garuk dengan berus jamban tu . memula aku cam "eiii... ape la daddy guna berus jamban.." cam geli-geli . Tapi dah kena sekali, baru aku tahu kehebatan berus jamban ! haha . so, aku spare kan 1 dalam bilik . 


Time member2 datang bilik, aku sorok la dalam almari . boleh je aku terang kan , tapi ape orang-orang tua cakap, tak manis dipandang . aku taw.. banyak kali dah berus jamban tu terasa dengan aku . tapi.... yelah . hidup skandal kena lah cover line . haha . 

Suatu hari tu, aku baru lepas mandi , tiba-tiba Echa, member kamcing aku datang rumah . nak ambik file ape tah kat komputer aku . Mungkin jugak dah jodoh Echa nak jumpa dengan berus jamban aku . Malam sebelumnya aku guna, terlupa nak simpan . Ada elok je kat tepi katil tu . Time Echa duduk atas katil entah macam mana , dia boleh nak ambik berat pasal berus jamban tu pulak .  

 Aku pun tanpa melengah kan masa , kenal kan dyorang . Aku cerita lah pot pet pot pet pasal daddy ajar garuk , pasal boleh meencegah strength mark kat badan , boleh mencegah kulit berparut . semua lah . Then dia macam meragui kebolehan berus jamban aku tu . dia cakap sakit lah , ape lah . sambil-sambil test kat lengan dia . Aku rileks je sambil2 pakai baju . 


Echa teruskan kerja dia kat laptop aku . berus jamban aku pun dengan perasaan yang agak sedih, lepak sorang-sorang kat tepi katil . 

Tiba-tiba...


Pap ! Kruk kruk kruk~


Satu tamparan hinggap kat lengan Echa , sepantas kilat tangan dia capai berus jamban aku, dengan muka punya lah geram, dia garuk2 kat lengan dia . Aku nampak muka lega disitu . aku pun tak tahan tengok muka dia aku gelak besar . hahaha.. mana tahan ..aku bandingkan apa yang dia cakap tadi, dengan apa yang aku tengok sekarang.

Echa pun gelak malu2 . ha... sekarang baru kau tau penangan berus jamban kan ...


P/s: semestinya berus jamban aku berterima kasih pada nyamuk.. :p haha


www.tips-fb.com

4 00 org doakan tyra sihat:

iezayusof said... [Reply love]

hahah, kelakar la kak oii XD

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@iezayusofhehe.. tq2

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Kumbang Jingga said... [Reply love]

dasyat sungguh guna berus jamban..hehe

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Cik Ziela said... [Reply love]

hm...nak guna berus jamban jgk la..bleh??
hehe :D

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers