Followers

Lompat Bintang (jumping jack)

Unknown | 20:42 | 2Comments |
Views
Sejak dua menjak ni, aku rasa down sangat-sangat . yelah, semua orang sekeliling cakap aku gemuk . Angah aku pulak, tak habis-habis panggil aku gemuk . suka-suka hati dia je -,- kawan2 dia ckap aku gemuk, pakcik makcik , sampai customer2 kedai pun dah tegur .

cth:
" Gemok, pegi buat air jap.." (angah,2012)

                                   "eh, eh , makin .. (sambil buat gaya cam ayam mengepak) awak sekarang eh"
                                     (customer, 2012)

"sihat sekarang, senang hati nampak" (customer, 2012)

                                                             "gemok doh ira sekarang.. huduh dah la.." (makcik, 2012)

"gemok gitu dah dia sekarang..(sambil gelak besar)" (kawan angah, 2012)


Aigoo.. camne tak gemuk, ma masak sedap sangat . nak2 jaga kedai makan, asyik makan jelah kejenya , pagi makan nasi minyak , petang makan yang goreng2 , malam dinner nasi lagi . kalau tak makan nasi , ma bebel, nanti sakit lah , ape lah . lagi satu, jenis mak aku ni, kalau makan tak bertambah , mula lah dia buat ayat dia " penat je ma masak.. adik bukan nak makan pun.. kalau tau, tayah masak.. sob.. sob.." oh, okay.. tang sob.. sob.. tu aku tipu. haha . daddy buat muka relax je .



kalau kat Universiti London dulu lain, pagi aku skip breakfast, kalau makan pun buat instant soup tak pun biskut kering . roti kadang-kadang . lunch nasi berlauk . nasi pun setengah senduk . punya lah jaga . malam , tak makan . kalau teringin sangat baru makan kuey teow , nasi goreng .


balik rumah , seluar dah sendat , nak pakai baju t-shirt pun dah segan , bonjol sana, bonjol sini , mula lah korek balik t-shirt2 lama yang besar2 . dagu pun dah jadi double chin . -aishh.. tak boleh jadi nih!

3 hari sebelum entry ni, aku buat lompat bintang , exercise sikit , 100x before mandi . Alhamdulillah , bonjol-bonjol dah kurang . tulang kat dada dah menampak kan diri . double chin susah sikit nak hilang . muka aku nampak la gemuk lagi. Tapi dah puas hati dah. haha .

makan pun dah jaga balik, pagi ,aku skip nasi minyak , ayam dan segala benda , petang pulak aku kalau boleh elak makanan yang goreng2 tu , ais aku ganti kan dengan air mineral . rasa nak makan je , aku minum mineral . rasa dahaga je, aku minum mineral . gila tak sangka aku hebat camni . haha . Then dinner aku sebelum pukul 7 malam . kalau terlebih , aku makan lauk je . makan sayur , dah macam kambing dah rasa . haha

Aku dulu kan , kalau tak nak kasi gemuk , aku telan pil . tapi.. sampai bila nak tahan dengan pil kurus ye dak . telan pil, kurus kejap . tinggal pil , gemuk balik . baik jaga pemakanan ngan buat exercise . Tapi aku rasa lompat bintang tu memang berkesan lah . hari pertama aku lompat bintang, mandi-mandi then tido . bangun esok pagi, aku nampak peha aku susut . serius tak tipu weh . kalau aku tipu korang makne nye peha aku tipu aku lah . haha

p/s: sape nak kurus, jom a join aku.. kita set goal sama2 . haha
www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

Unknown said... [Reply love]

Wilma nak buat jugak :-)
Tak lama lagi cousin nak kahwin...
Wilma kena kuruskan badan coz terpilih jadi bridesmaid...
Hopefully berjaya kan ^_^

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
NORSHAHFEZA HAMSAN said... [Reply love]

tension kn kalau org ckp cmtu,,
takpe2, same2 berusehe,heheheeh

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers