Followers

kitab daddy | sebab sebenar anak dara xleh mkn leher ayam.

Unknown | 05:58 | 4Comments |
Views
sejak akhir2 ni sllu buat entry srius. hrini nk buat entry sempoy sikit.. hehe..

pagi tadi ktorang pergi beli nasi. aku pun oder nasi minyak . kat sesetengah tempat tade jual nasi minyak . byk kali dah aku terkena. bila aku oder, dia ckp tunggu orang kahwin. xpe lah . mybe dia ingat aku perli dyorang kot. hehe .

tak kisah pun. pastu time nak pilih lauk untuk nasi minyak aku tu tadi, tokey kedai nak kasi aku leher ayam . daddy pun ckp camni . eh, orang zaman dulu2 tak bagi anak dara makan leher ayam . nanti time bersanding , kepala terteleng jek . pastu tokey kedai tu tambah . aah la.. betul tu . dulu time kite mude2 dulu, nenek marah betul kalau makan leher ayam . pastu dia nak cancel kasi aku leher ayam . eh2.. mane boleh...~~

pastu daddy gelak . daddy cakap.. tu semua tipu aje . orang tua zaman dulu sebenarnya buat macam2 cerita sebab nak takutkan anak kecik . contoh cam jgn duduk atas bantal . nanti tumbuh bisul . padahal, bantal tu bantal dia tido . so, taknak lah budak2 duduk atas bantal dia .

macam cerita leher ayam ni , jangan makan leher ayam . nanti bersanding kepala terteleng . padahal , dulu kalau nak dapat lauk ayam , macam susah je . kalau dapat pun macam terhad . anak-anak ramai . mak-mak dengan tok pun buat lah cerita camtu . so, anak2 yang tak kawin lagi ni pun tak berani nak makan leher ayam . untung2, budak2 ni , kalau terjumpa leher ayam , budak2 ni bagi kat mak2 or tok2 dyorang .

haa... camtu lah lebih kurang ceritanya.. emm.. banyak lagi cerita dari kitab daddy ni.. macam2 tajuk ada.. tapi belum ada masa nak update.. :)

www.tips-fb.com

4 00 org doakan tyra sihat:

Himawari Mirsada said... [Reply love]

laa..yke...tp lau aym sy ska paha..isi lembut ckit

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Fathiyah Selamat said... [Reply love]

memang pun syg.. org2 tua dulu2 memang sje2 wt pantang larang cm tu.. memang kdg2 ade yg btl cume sesetengah nye sekadar gurauan..

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@elyna mirsada aah.. best kan..:D

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@Fathiyah Selamat tu la pasal.. kdg2 tak tahu mane btul, mane tak .. :D

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers