Followers

korang pernah ke terasa dgn kwn lama?

Unknown | 11:04 | 2Comments |
Views
korang pernah ke teragak-agak nak cakap dengan kawan lama? tipu lah tak pernah . nak-nak kalau nampak perwatakan kawan lama kita tu dah lain benor dari  masa kita kenal dulu . cam aku pun pernah jugak terasa dgn kawan-kawan lama aku dulu . kawan zaman sekolah rendah . hehe .

Aku ade 2 situasi .

situasi satu.

Apple dgn mak dia datang kedai kiwi . pastu mak apple turun dari kereta. kiwi ni pun ternampak apple dlm kereta dgn spek hitam nye , kiwi pun panggil la apple tu . dia mintak pekerja dia tolong serve kan mak apple kejap . kiwi pun panggil~ "apple! lama tak nampak kau .. turun lah jap..hehe.." kiwi senyum dengan lebarnya kat apple. yelah, best friend zman skolah rendah lagi kan. dengar2 cerita , apple dah kahwin pun skrg . pastu , apple pun turun dari kereta . tibe2 , apple terus pergi kat mak dia , tak pedulikan kiwi. tinggal kan kiwi terkulat2 sorang-sorang kat situ . kiwi tersentap tgok kiri kanan. :( orang lain pandang jek liwi yang macam orang gila ckp sorang-sorang .

situasi dua.


suatu hari , kiwi jalan-jalan kat bandar . tengah duk ushar-ushar barang , tetiba terserempak dengan kawan baik jugak lah . tegur lah kan . dengan sehabis ramahnya. ingat boleh la mesra-mesra macam zaman dulu . tapi hampeh! mentang-mentang duk taut tangan dengan boyfriend handsome , eh, tak kemane lah boyfriend hensem tu klau sebab dia , kau jadi sombong . ingat aku nak ushar bf kau ke ape . Pleaseee!


sedih taw korang . camni kawan-kawan lama buat kat aku . ni kisah pompuan . baik kawan lelaki pulak . ada kawan zaman sekolah rendah dulu . aku tak ingat pun dia , dia duk tegur . dari jauh lagi dah panggil . hehe . ni yang aku suka taw . tapi, klau jauh sgt, aku tak nampak . aku rabun wey. haha .

ade lagi . baru ni terjumpa fb member lama . lelaki lah kan . aku cam biase tegur lah . mula-mula , aku-kau je msg . ayat2 pun cam cover2 takut tersinggung jek . cth cam~ " kau belajar kat mane skrg? " ~"ambil course ape? " semua tu lah kan . dah lama2 text , dah balik macam zaman dulu dah . "mu-aku" cth: 'weh, mu kate mu nok kawin dulu ork" (ayat biase orang pahang guna_adaptasi dari bhsa terengganu) . fun gila rasa .

nilah baru member~ rindu zaman dulu.. sob.. sob..
aku tak taw la kawan korang camne pulak . ada ke macam kawan2 aku??
www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

Amirahh said... [Reply love]

Alahaii kesiannya kat Tyra. Sabar ye :)
Hm, ctm plak kalau jumpe mmbe lama mesti malu-2 kucing. Sbb tu seboleh-2 xnak terserempak dgn sesape pon. Haha :P

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Unknown said... [Reply love]

@ctmhehe.. tyra rase xnk dah jumpe dyorang... :) klau jmpe pun, tanak tegur dah .

Terima Kasih kerana komen pada artikel ini ^by Cik Tyra Lee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers