Followers

Cerita dari Kitab daddy~ (parok nisan pado puluk)

tyra lee | 12:54 | 2Comments |
Views
Bismillahirrahmanirrahim~

kitab daddy : Parok nisan pado puluk (versi kelantan )
terjemahan : (dalam konteks ayat) habis nisan dari pulut.
maksud : salah laku~ (buat kerja terbalik)

eh2, ade ke yg kerut kening tu? apa kaitan nye pulut dengan salah laku ek? camni.. Pagi tadi , tgh on the way nak pergi kedai, adalah kancil sebuah ni.. bawak kereta bapak la lembab . tapi duduk lane kanan . daddy pun cam bengang je . 
images (242×209)

daddy: macamane la bawak kerete. ni... parok nisan pado puluk ni..
CT : parok nisan pado puluk tu ape daddy?
daddy: (gelak) tu pun tak tahu...Parok nisan pado puluk ni .... maksud dia salah laku . Buat benda tak betul . 
CT : (still lagi blurr) .. 

Orang zaman dulu, makan pulut, lepas tu guna gula nisan buat lauk/cicah. 
sepatutnya orang biasa makan , makan pulut pastu ambik nisan sikit, 
yang salahnya, makan pulut sikit, tapi ambik nisan banyak .

sama jugak cam makan nasi .
sepatutnya org biasa makan, ambil kuah letak kat nasi..
yg salahnya , letak nasi dalam kuah .
paham dok lagi? ? hha

okeh, berbalik pada cerita kat atas tadi, kereta kancil tu parok nisan pado puluk sebab dia dah la bawak lembab , duk la lane kiri~ 

sekian.. :D

www.tips-fb.com

2 00 org doakan tyra sihat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

saya sayang awak

Daisypath Anniversary tickers